Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy obecního úřadu.
Povodňovou komisi obce zřizuje a členy povodňové komise jmenuje zastupitelstvo obce Kotopeky. Funkci předsedy PK vykonává ze zákona starosta obce. Povodňová komise je složena se zástupců obce a organizací v obci, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.
Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP a kraje.
Sídlem komise je Obecní úřad Kotopeky. Jednání se však může dle konkrétních okolností svolat i na jiné místo.
Jednání komise se svolává alespoň 1x ročně, a to nejpozději do 30. 11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:
• | stav povodňového plánu správního obvodu obce, |
• | organizační a technická připravenost, včetně spojení, |
• | podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi, |
• | vyhodnocení činnosti v uplynulém období. |
V období povodně zahajuje komise činnost při dosažení 2. SPA
• | přebírá informace od hlásného systému a předpovědní služby, |
• | vyhlašuje a odvolává 2. a 3. SPA, |
• | posuzuje účinnost přijatých opatření, |
• | koordinuje zabezpečovací a záchranné práce, |
• | vyžaduje další pomoc orgánů, právnických a fyzických osob, |
• | dokumentuje a dokladuje průběh povodně. |
Členové komise jsou při dosažení 2. SPA povinni oznamovat svou dosažitelnost. Hrozí-li nebezpečí z prodlení, může předseda povodňové komise učinit neodkladná opatření bez svolané povodňové komise.
Soubor: Innost_a_jednani_povodove_komi.htm
8.12.2012, publikována: 27.9.2014