<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Organizační část > Činnost povodňové komise při jednotlivých SPA |
V případě dosažení 1. SPA zahajují činnost vybraní pracovníci městského úřadu, kteří začínají monitorovat situaci.
Členové komise jsou po oznámeném dosažení 1. SPA povinni oznamovat svou dosažitelnost.
Povodňová komise obce zahajuje v základním rozsahu činnost při 2. stupni povodňové aktivity. Starosta při dosažení mezních hodnot 2. SPA svolá povodňovou komisi a vyhlásí 2. SPA.
Hrozí-li nebezpečí z prodlení, může předseda povodňové komise učinit neodkladná opatření bez svolané povodňové komise.
Časový limit pro přítomnost členů povodňové komise, nebo jimi pověřených zastupujících zaměstnanců na určeném pracovišti komise je 60 minut od vydání pokynu ke svolání zasedání povodňové komise.
Dosažení 1.SPA a vyhlášení 2. (i 3. SPA) a dalších informací o vývoji povodňové situace zajišťuje povodňová komise města pomocí megafonu hlídkové služby, případně pomocí sirény a mobilních telefonů. Informace bude zveřejněna i na úředních deskách.
Při vyhlášení 2. SPA předseda nebo místopředseda Povodňové komise obce zajistí:
•Prověření spojení na předpovědní a hlásnou službu, na správce vodních toků.
•Zjištění předpokládaného vývoje hydrometeorologické situace.
•Prověření spojení a vyrozumění PK obcí níže na toku:
▪Nupaky (dbf), MČ Praha-Benice (dbf) (Praha 22) – níže na toku Pitkovického potoka,
▪MČ Praha-Kolovraty (dbf) (Praha 22) – níže na toku Říčanského potoka,
▪MČ Praha-Nedvězí (dbf) (Praha 22) – níže na toku Rokytky,
▪Březí (dbf) – níže na toku Výmoly, Babice (dbf) – sousední.
•získává informace od obcí výše na toku:
▪Tehov (dbf), Tehovec (dbf) výše na toku Rokytky,
▪Světice (dbf) – výše na toku Říčanského potoka,
▪Strančice (dbf) – výše na toku Pitkovického potoka a jeho levostranného přítoku.
•Dle potřeby vzájemné pomoci a dle potřeby koordinace dopravy budou kontaktovány i okolní obce hydrologicky s obcí nespojené.
•Vedení jednání povodňové komise.
•Nastavení směn hlídkové služby členů JSDH, MP, ČRS MO.
•Vydávání varovných zpráv a informování občanů a vlastníků nemovitostí ve správním území obce (mobilní aplikací, kriticky ohroženým nemovitostem telefonicky nebo osobně příp. megafonem).
•Informování firem v ohroženém území (telefonem).
•Uvedení sil a prostředků k zabezpečovacím a záchranným pracím do stavu pohotovosti a nasazení sil a prostředků dle konkrétní situace. Vyžádání pomoci u právnických a fyzických osob.
•Vyzvání občanů k ukotvení odplavitelného materiálu a odstranění (nebo alespoň ukotvení) lávek přes vodní toky.
•Zapisování do povodňové knihy včetně vedení evidence příloha (tištěné e-maily, audio a video záznamy, fotografie).
Při vyhlášení 3. SPA předseda nebo místopředseda Povodňové komise obce zajistí:
•Prověření spojení na předpovědní a hlásnou službu, na správce vodních toků – ověření aktuálních informací.
•Zjištění předpokládaného vývoje hydrometeorologické situace.
•Prověření spojení a vyrozumění PK obcí
▪níže na tocích: obec Nupaky (dbf), MČ Praha-Benice (dbf) (Praha 22), MČ Praha-Kolovraty (dbf) (Praha 22), MČ Praha-Nedvězí (dbf) (Praha 22), Březí (dbf), Babice (dbf) – sousední,
▪výše na tocích: Tehov (dbf), Tehovec (dbf), Světice (dbf), Strančice (dbf).
•Dle potřeby vzájemné pomoci a dle potřeby koordinace dopravy budou kontaktovány i okolní obce hydrologicky s obcí nespojené
•Vydávání varovných zpráv a informování občanů a vlastníků nemovitostí ve správním území města (veřejným rozhlasem, kriticky ohroženým nemovitostem telefonicky nebo osobně).
•Informování firem v ohroženém území.
•Spojení s majiteli (provozovateli) rybníků v obci a ověření stavů manipulací.
•Rozmístění stálé hlídkové služby na kritická místa.
•Pokračování v zabezpečovacích, případně záchranných pracích.
•Koordinace evakuace zvířat a vozidel z potenciálního rozlivu.
•Komunikace se správci sítí a komunikací – koordinace odpojení sítí a regulace dopravy. Nastavení dopravních omezení a případných objízdných tras.
•Koordinace veřejného pořádku.
•Aktivace evakuačních prostor ve spolupráci s IZS.
•Nařízení evakuace včetně informování občanů o místech shromáždění a místě přijímacího střediska. Případné vyžádání pomoci u KOPIS HZS.
•Provádění dokumentačních prací.
•Zapisování do povodňové knihy včetně vedení evidence příloha (tištěné e-maily, audio a video záznamy, fotografie)
V souvislosti s předpokládaným vývojem povodňové situace aktivuje předseda nebo místopředseda povodňové komise další fyzické a právnické osoby.
stránka c_cinnost.htm aktualizována: 05.09.2021, publikována: 17.09.2024