Povinnosti členů PK

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

 INTERNÍ VERZE  [Úvodní stránka]  Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise >

Povinnosti členů PK

Předseda Povodňové komise:

řídí činnost povodňové komise města,

organizuje hlídkovou službu, která je v období povodňové aktivity posílena o občany města,

aktivuje pracoviště povodňové komise při vyhlášení prvního stupně povodňové aktivity,

organizuje varování a informování obyvatelstva v ohrožených oblastech města všemi dosažitelnými prostředky,

zodpovídá za zpracování a aktualizaci Povodňového plánu města,

vyhlašuje a odvolává jednotlivé stupně povodňové aktivity,

na základě informací o povodňové situaci vydává rozhodnutí k řešení a realizaci protipovodňových opatření,

spolupracuje s Povodňovou komisí ORP Slaný,

rozhoduje o nasazení sil a prostředků v podřízenosti města,

rozhoduje o přidělování humanitární pomoci,

rozhoduje o vyžádání pomoci od nadřízeného povodňového orgánu,

organizuje zásobování evakuovaných obyvatel města,

schvaluje obsah informací pro sdělovací prostředky,

schvaluje zprávu o povodni a zajišťuje její doručení nadřízenému stupni,

v případě nepřítomnosti jej zastupuje zástupce (neurčí-li předseda jinak).

Prvý místopředseda Povodňové komise:

v plném rozsahu zastupuje předsedu Povodňové komise, v jeho nepřítomnosti má stejné povinnosti a pravomoci jako předseda komise,

spolupracuje s Krajskou hygienickou službou, Krajskou veterinární správou, vede přehled o stavu rozvodné sítě vody a kanalizace na území města,

osobně řídí nácvik činnosti povodňové komise (provádí se minimálně 1× za rok),

prověřuje připravenost povodňové komise,

řeší záležitosti v oblasti školství a zdravotnictví týkající se povodňové komise,

spolupracuje s medii a odpovídá za zpracování informací pro sdělovací prostředky,

zabezpečuje spolupráci s organizací Červeného kříže a dalšími humanitárními organizacemi působícími na území města,

plní další úkoly dle pokynů předsedy povodňové komise,

v případě nepřítomnosti zastupuje:

Druhý místopředseda Povodňové komise:

podílí se na zjišťování škod způsobených povodní,

na základě podkladů ostatních členů komise zpracovává a vede centrální evidenci škod na majetku města,

navrhuje trasy příjezdu a přesunu záchranných sil a prostředků,

zpracovává přehled o průjezdnosti a nosnosti zájmových komunikací na území města a v okolí,

navrhuje opatření při likvidaci nebezpečných odpadů a látek v záplavovém území, které by mohly být povodní odplaveny,

plní další úkoly uložené předsedou povodňové komise,

v případě nepřítomnosti jej zastupuje:

Člen Povodňové komise – tajemník MÚ:

zabezpečuje provádění evidenčních a dokumentačních prací v průběhu povodně a po ní,

spolupracuje s Povodím Vltavy státní podnik při zabezpečovacích pracích v k. ú. města,

navazuje a udržuje kontakt se správcem toku a s povodňovou komisí ORP Slaný,

navazuje kontakt s povodňovými komisemi sousedních obcí,

provádí informování ostatních majitelů a správců sítí (elektřina, plyn, telekomunikace) na území města a vede přehled o provozuschopnosti těchto sítí,

plní další úkoly dle pokynů předsedy povodňové komise,

v případě nepřítomnosti zastupuje:

Člen Povodňové komise – vedoucí strážník Městské policie:

spolupracuje s předsedou PK při organizaci varování a informování obyvatelstva v ohrožených oblastech města všemi dosažitelnými prostředky,

spolupracuje s předsedou PK při organizaci hlídkové služby,

ve spolupráci s Policií ČR se podílí na organizaci pořádkové služby, dohledu na evakuované objekty za účelem zabránění rozkrádání a minimalizace ztrát a spolupracuje na dopravním zabezpečení v místech vzniku povodně a při evakuaci obyvatel,

spolupracuje s JSDHO a dalšími subjekty při zabezpečovacích pracích v katastru města,

provádí informování ostatních majitelů a správců sítí (elektřina, plyn, telekomunikace) na území města, zjišťuje stav o provozuschopnosti těchto sítí,

plní další úkoly dle pokynů předsedy povodňové komise,

v případě nepřítomnosti zastupuje:

Člen Povodňové komise – velitel JSDHO:

podílí se na zjišťování škod způsobených povodní,

zajišťuje zpracování a odeslání standardizovaných hlášení pro ORP (2× denně, vždy k 08.00 a 18.00 hodin – viz formulář R složky příloh č. 1,

vede přehled o postižených osobách a škodách jim způsobených povodní,

vede evidenci škod způsobených povodní na majetku ve správě SŽDC,

plní další úkoly uložené předsedou povodňové komise,

v případě nepřítomnosti jej zastupuje:

Člen Povodňové komise – zástupce Policie ČR:

vede přehled o počtech sil, způsobu použití a nasazení techniky a prostředků na území města, k provedení protipovodňových opatření,

vede přehled o evakuovaných osobách (eviduje se jméno, příjmení, trvalé bydliště, kam evakuováni),

řídí způsob a určuje místo ubytování evakuovaných osob,

řídí činnost evakuačního střediska,

plní další úkoly uložené předsedou povodňové komise,

v případě nepřítomnosti jej zastupuje:

Zapisovatelka

(službu koná zapisovatelka po dobu 8 hodin, na dobu 24 hodin jsou tři směny):

v případě, že nastal 1. stupeň povodňové aktivity, podílí se na aktivaci pracoviště povodňové komise,

udržuje spojení mezi členy povodňové komise a ostatními spolupracujícími orgány, vede přehled o jejich pohybu,

zaznamenává veškeré informace o povodni či jejím nebezpečí a provedených opatřeních do povodňové knihy,

provádí výdej a evidenci identifikačních karet osob a vozidel,

přepisuje informace na PC, připravuje podklady pro standardizovaná hlášení,

pořizuje zápisy z jednání povodňové komise (krizového štábu) obce,

organizuje proviantní zásobování členů povodňové komise,

plní další úkoly dle pokynů předsedy povodňové komise.

 


Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise > Povinnosti členů PK

   | tisk | nahoru |

stránka c_pk_pov.htm aktualizována: 15.08.2024, publikována: 17.09.2024