<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> INTERNÍ VERZE [Úvodní stránka] Úvodní stránka > Výběr z dPP > Evakuace |
Evakuace při povodni se provádí podle aktuálního posouzení povodňové komise obce a dle výpisu z Havarijního plánu Středočeského kraje pro obec s rozšířenou působností Český Brod, zpracovávaného složkami krizového řízení a integrovaného záchranného systému (IZS).
Hlavní evakuačním objektem je Obecní úřad Klučov a Sokolovna (Sokolovna pro případy povodní v Žherech a Skramníkách). Jedná se o objekty s dostatečným zázemím pro poskytnutí krátkodobého ubytování a stravování. Umístění objektu umožňuje bezproblémové zásobování a poskytnutí adekvátní věcné pomoci. Pokyny pro občany jsou obsaženy v samostatném příručce.
Výpis údajů z databáze POVIS pro: Povodňový plán obce Klučov
Místo |
adresa |
telefon |
počet |
počet |
kontakt |
poznámka |
---|---|---|---|---|---|---|
čp.114 28201 Klučov |
321671423 |
20 |
50 |
Jiří Maršálek - starosta 724 737 546 |
|
|
čp.138 Klučov |
321671423 |
20 |
30 |
Jiří Maršálek - starosta 724 737 546 |
Evakuační středisko v případě povodně ve Lstiboři, Žherech a Skramníkách. |
|
-evakuační středisko |
|
-nouzové ubytování |
|
-stravování |
počet lůžek: |
20 |
počet jídel: |
50 |
|
|
adresa: |
čp.114 28201 Klučov |
telefon: |
321671423 |
kontaktní osoba: |
Jiří Maršálek - starosta |
telefon: |
724 737 546 |
S-JTSK: |
-707 901 -1 047 220 |
GPS: |
50.0917N 14.9126E (mapy.cz) |
|
-evakuační středisko |
|
-nouzové ubytování |
|
-stravování |
počet lůžek: |
20 |
počet jídel: |
30 |
|
|
adresa: |
čp.138 Klučov |
telefon: |
321671423 |
kontaktní osoba: |
Jiří Maršálek - starosta |
telefon: |
724 737 546 |
poznámka: |
Evakuační středisko v případě povodně ve Lstiboři, Žherech a Skramníkách. |
S-JTSK: |
-708 136 -1 047 091 |
GPS: |
50.0926N 14.9091E (mapy.cz) |
Záznamy jsou tříděny podle obce a dále podle názvu evakuačního místa.
Tabulka obsahuje 2 záznamy, byla aktualizována z databáze POVIS dne 08.03.2019
Při vyhlášení evakuace bude na každé místo soustředění vyslán zástupce povodňového orgánu obce nebo zasahujících členů HZS. Na každém místě soustředění povede tato osoba evidenci evakuovaných. Tuto evidenci bude předávat vedoucímu evakuačního střediska, který povede centrální evidenci evakuovaných osob. I evidenci osob, které se samostatně evakuovali do jiných prostorů (k příbuzným atd.)
Přijímací (evakuační) středisko zajišťuje:
•Příjem evakuovaných osob.
•Přerozdělení evakuovaných osob do předurčených cílových míst nouzového ubytování vyčleněných pro krizové situace.
•První zdravotnickou pomoc a případný odvoz nemocných do vyčleněných zdravotnických zařízení.
•Informování všech orgánů o průběhu evakuace.
•Informování evakuovaných osob zejména o podmínkách a zejména pravidlech nouzového ubytování a stravování.
Obecně je doporučeno domácí zvířata nechat doma – vynést je do vyšších pater budovy a zajistit krmivo na několik dní včetně vody. Důvodem je problematická evakuace domácích zvířat a nutnost umístěni mimo prostory s evakuovanými osobami.
Domácí mazlíčci (kočky a psy) je možno evakuovat jen v příručních schránkách. Štíři, hadi a podobná zvířata se neevakuují.
S evakuací domácích hospodářských zvířat se nepočítá. Hospodářská zvířata, jejichž chov se nachází v rozlivu toků, musí jejich majitelé vyvést mimo rozliv povodně.
Pokud vlastník zvířat není schopen zvířata včasně evakuovat (např. rychlý nástup povodně), doporučuje se vypustit zvířata z chovatelských objektů, aby sama mohla uniknout před povodní. Tímto krokem se zabrání jejich utopení a následnému vzniku kadáverů a s tím spojeného šíření infekcí.
Je vhodné zvířata označit (štítek, značka lihovým fixem apod.), aby bylo možno po povodni zvířata identifikovat a určit majitele.
Za povodně dojde v Klučově k lokálnímu ohrožení dopravy, a to veřejné hromadné a nákladní dopravy (zásobování) i osobní. Zaplavena může být zejména komunikace III/3305 v centru Klučova.
Z hlediska časového se za povodně stanou komunikace neprůjezdné nejdříve pro vozidla osobní, následně pro autobusy, potom pro vozidla nákladní a nakonec i pro těžkou kolovou techniku (jeřáby, bagry, UDS, nakladače, kolové a lesní traktory).
Po komunikacích, zatopených byť jen z části (kalná voda hloubky okolo 0,5 m), se budou moci pohybovat jen nákladní (nebo jiná například terénní) vozidle vedená řidiči s dobrými místními znalostmi.
Je nutné sledovat stav všech kritických mostních objektů a propustků a v případě hromadění spláví toto odstranit těžkou technikou.
K lokálnímu zaplavení cest, případně jejich destrukci může dojít u drobných bezejmenných přítoků. Z tohoto důvodu je prvotně nutné tyto cesty využít jen vhodnou technikou – traktor, LKT, UKT apod. a prověřit jejich sjízdnost i pro další vozidla. S ohledem i na hrozící svahové sesuvy je zakázán vjezd osobních vozidel na účelové cesty bez předchozího ověření sjízdnosti a bezpečnosti pohybu vozidel.
V povodňových a krizových situacích se zásobování obyvatelstva provádí v závislosti na konkrétním stavu narušení systému zásobování pitnou vodou. Zásobování pitnou vodou organizuje obec a regionální úřady ve spolupráci provozovateli vodovodů, popřípadě ve spolupráci s bezpečnostními orgány a složkami IZS.
Pro účely nouzového zásobování se přednostně používají zdroje podzemních vod, zřízené a vystrojené pro jímání podzemních vod hlubšího oběhu. Všechny zdroje jsou evidovány správci vodovodů a orgány krizového řízení a IZS. Nouzové zásobování pitnou vodou bude zajišťováno dopravou pitné vody v množství maximálně 15 l/den × obyvatele cisternami. Zásobení pitnou vodou bude doplňováno balenou vodou. Při využívání zdrojů pro zásobení užitkovou vodou se bude postupovat podle pokynů územně příslušného hygienika.
Nouzové zásobování pitnou vodou je třeba zahájit nejpozději do 5 hodin od ukončení dodávky vody. Do nejvíce postižených oblastí je pro počáteční období krizové situace 1 – 4 dny nutné zajistit dodávku balené pitné vody.
Kvalita pitné vody za povodňové (krizové) situace může být odlišná od požadavků na kvalitu vody pitné.
Soubor: c_evak_.htm
stránka aktualizována: 08.03.19, publikována: 08.03.19