Činnost a jednání povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

 INTERNÍ VERZE  [Úvodní stránka]  Organizační část >

Činnost a jednání povodňové komise

Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy Obecního úřadu Ratenice.

Povodňovou komisi zřizuje a členy povodňové komise jmenuje starosta, který ze zákona vykonává funkci předsedy.  Povodňová komise je složena ze zástupců obce a organizací v obci, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.

Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP Kolín nebo Středočeského kraje.

 

Sídlem komise je Obecní úřad Ratenice. Povodňová komise a její jednotliví členové jsou svoláváni dle potřeby a uvážení starosty obce prostřednictvím e-mailu nebo mobilních telefonů.

Jednání komise se svolává alespoň 1x ročně, a to nejpozději do 30. 11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:

stav povodňového plánu správního obvodu obce,

organizační a technická připravenost, včetně spojení,

podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,

vyhodnocení činnosti v uplynulém období a projednání závěrů povodňových prohlídek,

medializace povodňové problematiky, informování občanů.


Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka c_vyhlasovani.htm aktualizována: 08.03.2023, publikována: 11.04.2023