<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise > Koordinace povodňových aktivit ve správním obvodu ORP Mělník: |
Jak již bylo uvedeno ve věcné i organizační části tohoto povodňového plánu, správní obvod obce s rozšířenou působností Mělník je ohrožen nejen páteřními toky Labe a Vltavy, ale také z celé řady drobných vodních toků a řada dotčených obcí pouze z přívalových povodní mimo vodní toky. Ohrožení masivnějším déletrvajícím rozlivem přichází v úvahu Labi a Vltavě.
Při velké vodě lze na Labi a Vltavě s předstihem předpovědět postup povodňové vlny, což umožní provedení základních zabezpečovacích a případně i evakuačních prací.
Při povodni na drobných vodních tocích nelze kvůli velikosti toku a charakteru povodí v obcích ovlivněnému způsobem zemědělského hospodařením počítat s významným faktorem času pro ochranu před povodněmi.
Lze pouze kvalifikovaně odhadnout, že od příčin velké vody k prvnímu ohrožení v obcích s drobnými toky dojde za desítky minut od příčinné srážky a v obcích na významnějších tocích (Košátecký potok, Pšovka, Liběchovka) za 2‑6 hodin od příčinné srážky.
Povodňová ochrana obcí ve správním obvodě ORP Mělník musí být proto směřována na prevenci – ochranu konkrétních objektů, optimalizaci retence srážkových vod v krajině a na průběžný monitoring meteorologické situace. Na to navazuje nutnost včasné hlásné povodňové služby, která umožní provedení zabezpečovacích prací a včasné odklizení, zejména odplavitelných předmětů zhoršujících povodňovou situaci, ochranu majetku fyzických a právnických osob, ale zejména včasnou evakuaci ohrožených obyvatel s předností starých, případně nepohyblivých osob
Koordinační činnost v rámci správního obvodu vykonává povodňová komise ORP Mělník s odbornou podporou podniků Povodí, státní podnik, případně ostatních správců drobných vodních toků.
Plavba je omezena Plavební vyhláškou č. 67/2015 Sb., o pravidlech plavebního provozu (pravidla plavebního provozu).
Vodní stav ohrožující bezpečnost plavby
(1) Vodní stav, při kterém je ohrožena bezpečnost plavby pro všechna plavidla, je v úseku
a)Labe Kunětice ř. km 973,50 až Přelouč ř. km 951,20 na vodočtu v Přelouči 240 cm a vyšší,
b)Labe Přelouč ř. km 951,20 až Toušeň ř. km 869,14 na vodočtu v Přelouči 280 cm a vyšší,
c)Labe Toušeň ř. km 869,14 až Mělník ř. km 837,38 na vodočtu v Kostelci nad Labem 560 cm a vyšší,
d)Labe Obříství ř. km 843,50 až Lovosice ř. km 787, 76 na vodočtu v Mělníku 450 cm a vyšší,
e)Labe Lovosice ř. km 787,76 až Ústí nad Labem-Střekov ř. km 767,32 na vodočtu v Ústí nad Labem 520 cm a vyšší,
f)Ústí nad Labem-Střekov ř. km 767,32 až Hřensko ř. km 726,60 na vodočtu v Ústí nad Labem 540 cm a vyšší,
g)Vltavy České Budějovice-Jiráskův jez ř. km 239,50 až Hněvkovice ř. km 210,40 při vodním průtoku v profilu vodočtu České Budějovice 100 m3/s a vyšším,
h)Vltavy Hněvkovice ř. km 210,40 až soutok s Lužnicí ř. km 202,10 při vodním průtoku v profilu vodočtu Hněvkovice 100 m3/s a vyšším,
i)Vltavy od soutoku s Lužnicí ř. km 202,10 až Rejsíkov ř. km 193,00 při vodním průtoku v profilu vodočtu Kořensko 150 m3/s a vyšším,
j)Vltavy Kořensko ř. km 200,40 až Rejsíkov ř. km 193,00; současně platí zastavení plavby při dosažení hladiny 351,20 m n. m. a vyšší na vodočtu Orlík,
k)Vltavy Slapy-Třebenice ř. km 91,60 až Praha-Velká Chuchle ř. km 61,70 při vodním průtoku v profilu vodočtu Praha-Velká Chuchle 600 m3/s a vyšším,
l)Vltavy přes plavební komoru Praha-Modřany při vodním průtoku v profilu vodočtu Praha-Velká Chuchle 450 m3/s a vyšším,
m)Vltavy Praha-Velká Chuchle ř. km 61,70 až Praha-Jiráskův most ř. km 54,30 při vodním průtoku v profilu vodočtu Praha-Velká Chuchle 800 m3/s a vyšším,
n)Vltavy Praha-Jiráskův most ř. km 54,30 až Praha-Holešovice ř. km 46,00 při vodním průtoku v profilu vodočtu Praha-Velká Chuchle 600 m3/s a vyšším,
o)Vltavy Praha-Holešovice ř. km 46,00 až Mělník ř. km 0,00 při vodním průtoku v profilu vodočtu Praha-Velká Chuchle 450 m3/s a vyšším,
p)Moravy včetně Baťova kanálu Otrokovice-jez Bělov ř. km 166,77 až Uherský Ostroh ř. km 133,33 na vodočtu Kroměříž 140 cm a vyšší a
q)Moravy včetně Baťova kanálu Uherský Ostroh ř. km 133,33 až Hodonín ř. km 101,77 na vodočtu Strážnice 315 cm a vyšší.
(2) Vodní stav, při kterém je ohrožena bezpečnost plavby sestav plavidel a samostatně plujících plavidel delších 85 m, je v úseku Labe Mělník ř. km 837,38 až Lovosice ř. km 787,76 na vodočtu v Mělníku 410 cm a vyšší.
stránka c_cinnost_koordinace.htm aktualizována: 27.04.2022, publikována: 16.09.2024