Způsob vyžádání pomoci při povodni

  Organizační část > Činnost povodňové komise při jednotlivých stupních povodňové aktivity 

Způsob vyžádání pomoci při povodni

Previous pageReturn to chapter overviewNext page   Tisk této stránky

Přesáhne-li rozsah povodně územní obvod obce Sedlec a povodňová komise obce Sedlec nestačí vlastními prostředky a silami činit potřebná opatření, požádá povodňová komise obce Sedlec o převzetí řízení ochrany před povodněmi. Povodňová komise obce s rozšířenou působností ORP Mladá Boleslav pak převezme řízení ochrany před povodněmi v plném rozsahu. Den a hodinu převzetí řízení oznámí Povodňová komise obce s rozšířenou působností ORP Mladá Boleslav dotčeným povodňovým komisím obcí.

Předseda komise vyžaduje pomoc cestou Povodňové komise ORP Mladá Boleslav. Spojení na předsedu PK ORP Mladá Boleslav:

 

povodňová komise

adresa

telefon

fax

e-mail

registr veřejné správy

ORP Mladá Boleslav

Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav (mapa)

326715160

326322572

primator@mb-net.cz

MLADBOLE

 

Přesáhne-li rozsah povodně územní obvod ORP Mladá Boleslav, požádá Povodňová komise ORP Mladá Boleslav o převzetí řízení ochrany před povodněmi v plném rozsahu Povodňovou komisi Středočeského kraje.

Nižší povodňové orgány zůstávají dále činné, provádějí ve své územní působnosti opatření podle svých povodňových plánů v koordinaci s vyšším povodňovým orgánem nebo podle jeho pokynů.

Pokud dojde k vyhlášení krizového stavu podle krizového zákona, přejímá na celém území, pro které je krizový stav vyhlášen, řízení ochrany před povodněmi orgán, který je k tomu podle tohoto zákona příslušný.

Při vyhlášení stavu nebezpečí nebo nouzového stavu činnost povodňové komise podléhá zákonu č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení.

Oprávnění k vyhlášení krizových stavů mají hejtman Středočeského kraje a Vláda České republiky (předseda Vlády České republiky).

Hlavní činnosti PK po povodni
po poklesu (opadnutí) velké vody odvolá povodňová komise 3. a 2. SPA (stejným způsobem jako v předchozích případech dochází k vyrozumívání právnických a fyzických osob)
koordinace poskytování humanitární pomoci, (spací pytle, jídlo, balená voda, léky apod.)
Zajištění vyčerpání zaplavených prostor včetně odstranění bahnitých nánosů (i studny), zajištění posudku hygienika o nezávadnosti zdrojů, případně chemických rozborů
Obnova dopravního systému, funkce veřejného osvětlení, zásobování, kanalizačního systému, dodávky pitné vody a ostatní infrastruktury
Zajištění vysoušecí techniky
Zajištění deratizace a dezinfekce všech povodní dotčených veřejných prostranství
Koordinace prohlídek jednotlivých objektů za účelem posouzení jejich stavu (statika)
Vyžádají si od vlastníků jednotlivých objektů soupisy povodňových škod jako podklad do souhrnné zprávy a pro zajištění obnovy území po povodni a hrazení případných škod státem
Provedení povodňové prohlídky a zpracování soupisu škod, zpracování zprávy o povodni, zprávu o povodni předkládá povodňová komise obce povodňové komisi ORP
V případě, že došlo k zatopení elektrického vedení (plynu, tlakových nádob) smí být provoz obnoven až po provedené revizi těchto zařízení
 

Soubor: Zpsob_vyadani_pomoci_pi_povodn.htm


Organizační část > Činnost povodňové komise při jednotlivých stupních povodňové aktivity > Způsob vyžádání pomoci při povodni

 | nahoru |

stránka aktualizována: 8.10.2014, publikována: 10.2.2015