Činnost a jednání povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Výběr z dPP >

Činnost a jednání povodňové komise

Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy Obecního úřadu Bečváry.

Funkci povodňové komise vykonává v Bečvárech městská rada.  Starosta ze zákona vykonává funkci předsedy.

Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP Kolín nebo Středočeského kraje.

Sídlem komise je Obecní úřad Bečváry. Povodňová komise a její jednotliví členové jsou svoláváni dle potřeby a uvážení starosty obce prostřednictvím e-mailu nebo mobilních telefonů.

Jednání komise se svolává alespoň 1x ročně, a to nejpozději do 30. 11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:

stav povodňového plánu správního obvodu obce,

organizační a technická připravenost, včetně spojení,

podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,

vyhodnocení činnosti v uplynulém období a projednání závěrů povodňových prohlídek,

medializace povodňové problematiky, informování občanů.

Základní oblasti odpovědnosti povodňových orgánů obce Bečváry

Povodňový orgán obce Bečváry je odpovědný za příjem a předávání informací o vývoji povodňové situace

Předpovědní a hlásná služba (ČHMÚ Praha, VH dispečink Povodí Labe, státní podnik)

OÚ a PK předává informace hlídkové služby občanům, firmám, sousedním obcím a obcí níže na toku. Tyto informace je nutno podávat také PK ORP a v akutních případech i vodohospodářskému dispečinku Povodí Labe, s. p.

Prověřuje připravenost mechanizačních prostředků a potřebného materiálu (technika, lomový kámen, panely, písek, pytle atd.) a uzavírá smluvní zajištění techniky.

Zajišťuje odborné subjekty pro vyhodnocení důsledků povodní – statik, dendrolog, deratizátor apod.

Dále má povodňový orgán obce Bečváry:

Odpovědnost za vnitřní organizaci

Zajištění vozidel obce pro potřeby povodňové komise.

Zajištění pracovních pomůcek (papír, psací potřeby, kalkulačky atd.).

Zajištění mobilních telefonů vč. mobilních záložních zdrojů – powerbank (pro členy povodňové komise).

Zajištění občerstvení a stravování (pro členy povodňové komise).

Odpovědnost za zajištění ochrany energií a spojů

Spolupráce se správci energetických a spojových sítí a pomoc při opravách.

Odpovědnost za zajištění zásobování pitnou vodou

Monitorování stavu v zásobování vodou.

Spolupráce s podniky vodáren.

Pomoc při zajišťování oprav a nouzové zásobování vodou.

Odpovědnost za zajišťování zdravotního a hygienického zabezpečení

Monitorování postižených nemovitostí z hlediska zdravotního a hygienického.

Spolupráce a pomoc orgánům zdravotní a hygienické služby.

Organizování převozu nemocných a raněných občanů.

Odpovědnost zajišťování dopravní obslužnosti a zásobování obyvatel

Monitorování průjezdnosti komunikací.

Organizování objízdných tras z postižených oblastí na obecních komunikacích.

Spolupráce s Policií ČR a Správou a údržbou silnic Středočeského kraje při organizování uzavírek a objízdných tras.

Zajišťování náhradního zásobování potravinami a humanitární pomocí.

Odpovědnost za zajišťování evakuace a náhradní ubytování obyvatel

Vyrozumění obyvatel o evakuaci, předání pokynů k zabezpečení objektů.

Prověření určených evakuačních a přijímacích středisek.

Zjišťování počtu občanů, které je nutno evakuovat dle evakuačního plánu.

Zajištění vozidel pro evakuaci mimo území obce.

Evidence evakuovaných osob.

Odpovědnost za zajišťování pořádku a ochrany majetku

V postižených oblastech spolupráce s Policií ČR a Armádou ČR.

spolupráci s právnickými osobami organizuje rozvoz materiálu pro potřeby zabezpečovacích prací.

Odpovědnost za evidenční a dokumentační práce

Určení zapisovatele do povodňové knihy, nutnost zapisovat veškeré údaje o průběhu povodní, činnosti PK a ostatních účastníků povodňové ochrany, zabezpečovaných záchranných prací apod. včetně časových údajů a jmen,

Sběr podkladů pro hodnotící zprávu o povodňové situaci a pro dokladování majetkové újmy v důsledku činnosti nebo opatření uložených v době povodně.

Označování maximálních dosažených hladin (konečné označení dle TNV provede Povodí Labe, s. p.)

Zakreslování rozlivů do map.

Fotodokumentace nebo video dokumentace povodňové situace.

Dle zákona č. 254/2001 Sb. o vodách, provádějí povodňové zabezpečovací práce správci vodních toků a vlastníci (uživatelé) dotčených objektů podle vlastního posouzení, situace nebo na příkaz povodňové komise obce Bečváry.

Povodňové záchranné práce zajišťuje povodňový orgán ve spolupráci s ostatními účastníky ochrany před povodněmi, zejména složkami IZS.

Každý vlastník nemovitosti, je povinen umožnit vstup (vjezd) na své pozemky a do objektů těm, kteří řídí, koordinují nebo provádějí zabezpečovací práce nebo záchranné práce, přispět na příkaz povodňového orgánu podle svých sil a možností osobní a hmotnou pomocí k ochraně lidských životů a majetku před povodněmi a řídit se příkazy povodňových orgánů zejména:

poskytnout dopravní a mechanizační prostředky, pohonné hmoty, nářadí a jiné potřebné prostředky,

odstraňovat překážky, které mohou bránit průtoku a trpět odstraňování staveb nebo jejich častí,

účastnit se podle svých možností a sil zabezpečovacích a záchranných prací k ochraně před povodněmi.

Majetkovou újmu vzniklou v důsledku nařízení Povodňové komise obce Bečváry v době povodně je nutno dokladovat.

Soubor: c_cinnost.htm


Výběr z dPP > Činnost a jednání povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka aktualizována: 13.08.18, publikována: 04.02.20