<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Výběr z dPP > Činnost a jednání povodňové komise |
Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy Obecního úřadu Radovesnice I.
Povodňovou komisi zřizuje a členy povodňové komise jmenuje starosta, který ze zákona vykonává funkci předsedy. Povodňová komise je složena ze zástupců obce a organizací v obci, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.
Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP Kolín nebo Středočeského kraje.
Sídlem komise je Obecní úřad Radovesnice I. Povodňová komise a její jednotliví členové jsou svoláváni dle potřeby a uvážení starosty obce prostřednictvím e-mailu nebo mobilních telefonů.
Jednání komise se svolává alespoň 1x ročně, a to nejpozději do 30. 11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:
•stav povodňového plánu správního obvodu obce,
•organizační a technická připravenost, včetně spojení,
•podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,
•vyhodnocení činnosti v uplynulém období a projednání závěrů povodňových prohlídek,
•medializace povodňové problematiky, informování občanů.
Starosta obce – předseda PK:
•Zodpovídá za zpracování a aktualizaci povodňového plánu obce Radovesnice I,
•rozhoduje o svolání PK,
•řídí činnost PK,
•organizuje sběr informací o povodňové situaci,
•vyhlašuje jednotlivé stupně povodňové aktivity,
•na základě informací o situaci vydává rozhodnutí k realizaci protipovodňových opatření vč. manipulací dle manipulačního řádu na rybníku V Bažce a Hořejším rybníku,
•rozhoduje o nasazení sil a prostředků ve své podřízenosti,
•schvaluje obsah hlášení pro ORP a obsah informací pro sdělovací prostředky,
•ověřuje záznamy v povodňové knize,
•předává podklady pro zpracování Zprávy o povodni, případně zpracovává jednotlivé kapitoly Zprávy o povodni,
•navrhuje hejtmanovi kraje vyhlášení krizového stavu (stavu nebezpečí).
Místostarosta (místopředseda komise):
•Zastupuje starostu obce v případě jeho nepřítomnosti a plní i jeho povinnosti,
•organizuje varování a informování obyvatelstva, fyzických a právnických osob v ohrožených částech obce,
•zpracovávají návrh použití provizorních hradících prostředků (pytle s pískem, vybraná depa zeminy, řezivo ap.),
•organizuje evakuaci obyvatelstva,
•organizuje náhradní ubytování a stravování evakuovaného obyvatelstva,
•vedou přehled o evakuovaných osobách,
•zpracovává plán přidělení humanitární pomoci a organizují vlastní humanitární pomoc,
•komunikuje se správci inženýrských sítí o situaci a odstávkách.
Další členové povodňové komise:
•provádějí hlásnou a hlídkovou službu,
•předkládají návrhy na opatření a průběžně informuje předsedu a místopředsedu PK,
•vedou přehled o osobách, technice a prostředcích na území obce, řídí nasazení techniky obce a firem,
•ve spolupráci s Územním odborem HZS navrhuje nasazení smluvních subjektů IZS při povodni,
•navrhují vyžádání sil a prostředků v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS),
•podílí se dle pokynů místopředsedů komise na evakuaci obyvatel,
•ve spolupráci s KSÚS vyhodnocují dopravní situaci a průjezdnost v zasaženém území – navrhuje trasy příjezdu a přesunu po komunikacích pro záchranné síly a prostředky, navrhuje evakuační trasy,
•spolupracují s Krajskou hygienickou správou, Krajskou veterinární správou, podnikem vodáren,
•organizují odchyt ohrožených zvířat a jejich převoz do útulku,
•organizují likvidaci uhynulých zvířat,
•provádí informování ostatních majitelů a správců elektro, plyno a telekomunikační sítě na území obce,
•s Policií ČR koordinují zajištění veřejného pořádku,
•při pohybu v terénu zároveň provádí hlídkovou službu,
•plní další úkoly uložené předsedou PK.
Zapisovatel/ Zapisovatelka:
•aktivuje pracoviště PK a zajišťuje podklady pro činnost PK,
•udržuje spojení se členy PK a ostatními spolupracujícími orgány a vede přehled o pohybu a dosažitelnosti členů komise a vozidlech vyčleněných pro PK,
•vyrozumívá sousední obce, ORP,
•připravuje obsah informací a zpráv pro obecní rozhlas a sdělovací prostředky a po schválení předsedou PK zajišťuje jejich zveřejnění,
•provádí výdej a evidenci použití vybavení povodňové komise,
•organizuje proviantní zabezpečení PK,
•přepisuje informace na PC, připravuje podklady pro hlášení ORP,
•koordinuje evidenční a dokumentační práce,
•vede centrální evidenci škod na majetku obce při povodni a evidenci ostatních škod,
•zaznamenává veškeré informace do Povodňové knihy,
•plní další úkoly uložené předsedou PK.
Soubor: c_cinnost.htm
stránka aktualizována: 30.08.18, publikována: 04.02.20