Činnost a jednání povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Organizační část >

Činnost a jednání povodňové komise

Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy Městského úřadu Mělník.

Povodňovou komisi města zřizuje a členy povodňové komise jmenuje rada města Mělník. Funkci předsedy PK vykonává ze zákona starosta města. Povodňová komise je složena ze zástupců města a organizací, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.

Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP Mělník nebo Středočeského kraje.

Stanoviště Povodňové komise města Mělník je na Městském úřadě Mělník, náměstí Míru 1, 276 01 Mělník.

Záložním stanoviště Povodňové komise města Mělník není s ohledem na umístění městského úřadu stanoveno.

Dokumentace Povodňové plánu města Mělník a další vodohospodářské dokumentace jsou uloženy na Odboru životního prostředí.

Členové komise jsou při dosažení 1. SPA povinni oznamovat svou dosažitelnost. Hrozí-li nebezpečí z prodlení, může předseda povodňové komise učinit neodkladná opatření bez svolané povodňové komise.

Když nastane 2. stupeň povodňové aktivity, je nutná nepřetržitá přítomnost na určeném pracovišti PK (nebo na spojení) a na spojení musí být předseda PK nebo místopředseda, tajemník PK nebo pověřený člen PK. Zapisovatelé se střídají po 6 hodinách.

Jednání komise se svolává alespoň 1× ročně, a to nejpozději do 30. 11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:

stav povodňového plánu správního obvodu města,

organizační a technická připravenost – preventivní činnost městského úřadu,

stav PPO Mělník,

podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,

vyhodnocení činnosti v uplynulém období,

medializace povodňové problematiky, informování občanů.
 

Pokud dojde k vyhlášení krizového stavu (zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů), přejímá řízení ochrany před povodněmi orgán, který je k tomu podle tohoto zákona příslušný tj. krizový štáb (§ 77 odst. 9 zákona 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů). Povodňová komise předá krizovému štábu řízení systému ochrany před povodněmi a v rámci své činnosti mu poskytne podklady pro rozhodování a dále funguje dle jeho pokynů.

 

hmtoggle_arrow1Mělník

 

 

 


Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka c_cinnost_pk.htm aktualizována: 15.08.2024, publikována: 16.09.2024